Friday, January 9, 2009

PBB Tidak Boleh Diharap

Minyak senjata kita

Sehingga ke saat ini , bumi Palestine terus di hujani peluru-peluru berpandu binatang Yahudi. Korban meningkat hari demi hari. Peluru yang menghujani bumi anbiya ini tidak mengenal siapa mangsanya samada orang 

tua, ibu mengandung, kanak-kanak mahupun jantina. Malahan kemusnahan kemanusiaan menjadi semakin kritikal. Israelterus mengganas tanpa mempedulikan bantahan dunia. Yahudi sudah tidak takut kepada siapa. Kebongkakkan dan kejahatan menguasai   rejim Zionis ini.

 ADA HARAPANKAH PADA OBAMA ?

 

Seluruh masyarakat dunia menentang pembantaian zionis terhadap umat Islam . Perarakan, perhimpunan dan demontrasi sebagai isyarat bantahan terhadap jenayah perang ini langsung tidak dihiraukan oleh Zionis. Perang keji ini adalah isyarat Israel kepada dunia bahawa meskipun kepimpinan AS akan bertukar tangan, namun Israel mahu masyarakat dunia tahu bahawa AS akan tetap menyokong tindakan Israel ini. Sebagai buktinya Amerika Syarikat telah menyekat resolusi gencatan senjata di Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sekali gus menggagalkan badan dunia mencapai persetujuan menghentikan konflik serangan tentera Israel di Gaza.


Timbalan Duta Amerika ke PBB, Alejandro Wolff,pada perhimpuan PBB menyatakan pendirian Presiden George W Bush ketika ditemui wartawan dengan menyalahkan Hamas sebagai pihak bertanggungjawab atas konflik terbaru. Katanya, Washington percaya adalah penting keadaan tidak boleh kembali kepada keadaan membenarkan Hamas melancarkan roket ke Israel. "Usaha kami di peringkat antarabangsa bertujuan mewujudkan gencatan senjata berpanjangan dan dihormati semua. Ini bermakna, tiada lagi serangan roket. Tiada lagi penyeludupan senjata,"

 

Sebelum itu Bush dalam ucapan bodohnya telah menyatakan “Saya menggesa semua pihak menekan Hamas berhenti melakukan keganasan dan menyokong pemimpin Palestin yang sah ke arah keamanan, termasuk pemimpin Fatah yang mendapat sokongan Amerika, Mahmoud Abbas.”


“Keganasan baru ini adalah dimulakan Hamas, kumpulan Palestin yang mendapat sokongan Iran dan Syria yang menggesa kehancuran Israel,” kata Bush.

 

Usaha Israel seolah-olah marahkan nyamuk seekor, habis satu kelambu dibakarnya. Sebenarnya harapan dunia kepada PBB telah lama pudar dan hampa.  PBB bukanlah sebuah badan yang berwibawa yang boleh diharapkan. Iraq adalah sebuah contoh kegagalan yang besar bagi PBB. Menagpa kita masih menghaapkan PBB sebagai badan yang mampu  mengamankan dunia. Sifat kurang ajar Israel perlu diajar. 


Apakah senajta yang kita ada. Tidak lain tidak bukan ialah senjata minyak. Negara Islam adalah Negara yang paling banyak menyertai OPEC.Algeria, Iran, Kuwait, Libya, Qatar, Arab Sausi, Amiriah Arab Bersatu, Nigeria adalah Negara yang majoriti menyertai OPEC.Selainnya adalah Angola , Ecuador dan Venezuela. Bukti ini menunjukkan bahawa perang melalui minyak akan berkesan untuk mengajar penjenayah Israel ini.

 

Masanya sekarang adalah masa bertindak. Berbilion-bilion umat Isalm tidak dapat berbuat apa selain melihat rejim zionis ini mengganas meratah daging-daging saudara kita.

 

Negara Isam harus berdiri di atas kaki sendiri tanpa mengharapkan orang lain. Kita semua sedia maklum bahwa barat sengaja membiarkan konflik paling lama dalam sejarah manusia moden ini berpanjangan di bumi Palestine. Adalah amat pelik apabila bangsa Palestine terjajah dibuminya sendiri.

 

Lakukan sekarang. Sekat aliran minyak ke Israel.

 

 

FIRDAUS KHAIRI, 


No comments: