Friday, July 18, 2008

Artikel tentang Homoseksual yang disunting Di Berita Harian

Homoseksual Malaysia tak berhak terima bantuan

Sila rujuk:

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Surat/20080718000551/Article/index_html

SAYA tidak pasti apa maksud dan tujuan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Dr Ng Yen Yen yang mengatakan bahawa golongan homoseksual boleh menerima bantuan kerajaan jika syarat dipenuhi.

Kenyataan beliau mengelirukan dan mengganggu sensitiviti umat Islam di Malaysia. Beliau sewajarnya lebih peka dan menghormati sensitiviti masyarakat Malaysia secara amnya.

Adakah golongan yang tidak diiktiraf ini sudah diiktiraf kedudukannya di Malaysia?

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas majlis penyerahan cek Program Amal 'Love and Care' bernilai RM15,000 oleh Central Market Sdn Bhd kepada Persatuan Orang Kurang Upaya Shuang Fu, Rumah Anak Yatim dan Saudara Baru Shifa serta Rumah Kebajikan Anbu Illam, baru-baru ini.


Masalah perlakuan hubungan songsang ini adalah satu penyakit yang perlu diubati dan dicegah penularannya di Malaysia kerana negara kita mempunyai prinsip Rukun Negara.

Perlakuan ini tidak diiktiraf oleh Islam dan agama lain.

Kita perlu membetulkan sikap kepada perilaku homoseksual. Sikap yang patut kita ambil ialah bukan menjadikan mereka musuh, tapi perlu menyedarkan golongan itu bahawa perbuatan mereka salah. Saranan ini dinyatakan Yang Dipertua Majlis Ulama Indonesia, Amir Syarifudin.

Ketika kita menangani permasalahan ini, usah kita mengubah norma kehidupan masyarakat Malaysia. Ketika kita memperjuangkan hak kesamarataan, usah sampai ke tahap menghalalkan perkahwinan sesama jenis.

Di dalam sebuah buku bertajuk Indahnya Kahwin Sesama Jenis: Demokratisasi dan Perlindungan Hak-Hak Kaum Homoseksual ada menyebut mengenai usaha strategi gerakan golongan itu untuk menyuburkan perbuatan terkutuk ini dalam masyarakat Indonesia dan tidak mustahil ia menular ke Malaysia.

Secara peribadi, saya gusar apabila menteri itu menyebut: 'Kecenderungan seksual seseorang bukan menjadi faktor untuk menerima bantuan daripada kementerian. Kementerian juga melihat mereka sama seperti individu lain. Justeru, jika mereka menghadapi sebarang masalah kewangan, iaitu mempunyai pendapatan kurang RM700 sebulan dan menepati kriteria lain, bantuan akan diberi."

Sekali lagi saya ingin mempersoalkan sama ada golongan ini diiktiraf di Malaysia? Mengapa mereka seolah-olah layak mendapat bantuan seperti keluarga miskin? Atas kriteria apa yang digunakan sekiranya ia dibenarkan?

Homoseksual bukan fitrah tetapi barah dan penyakit. Sesungguhnya manusia tidak mampu membuat penafsiran sendiri terhadap hukum alam. Manusia tidak dapat lari daripada fitrah rasa ada Tuhan.

FIRDAUS KHAIRI,

Sila rujuk artikel dibawah

32 comments:

sakai darat lepasan universiti said...

menulis macam rasa diri tu tuhan..

Thursday, December 01, 2005
Ibu, bapa punca kecelaruan gender

Saudara Pengarang,

KECELARUAN gender di kalangan masyarakat hari ini dikaji berpunca dari institusi kekeluargaan.

Lebih buruk lagi, kegoyahan hubungan pembina rumah tangga telah membentuk emosi anak-anak sehingga mempengaruhi pembinaan seksualiti mereka.

Masyarakat perlu sedar bahawa gejala ini berpunca daripada diri mereka sendiri.

Ada kalanya ramai yang lupa bahawa sikap mereka yang mahu menunjukkan siapa yang lebih mempengaruhi pembesaran anak mereka membentuk emosi dalaman yang menjadi asas peribadi anak-anak mereka.

Kegoyahan institusi rumah tangga yang menyaksikan perceraian contohnya membentuk secara kekal peribadi anak-anak tersebut.

Seorang ibu yang terlalu memanjakan anak lelaki lebih banyak membentuk lelaki yang mempunyai kecelaruan memilih pasangan seks.

Manakala seorang bapa yang menjaga anak perempuan pula nescaya akan mengakibatkan si anak mahu memiliki keupayaan ayahnya.

Hasilnya, bertambahlah bilangan mereka yang mempunyai seksualiti bercelaru dan pertambahan ini akan berlaku dari semasa ke semasa dan lebih parah seandainya ibu bapa masih kurang sedar tentang pengaruh sikap mereka terhadap pembentukan peribadi anak-anak.

Keperibadian anak-anak mestilah dicorakkan dengan didikan daripada kedua-dua ibu bapa yang bersefahaman dan tahu peranan masing-masing. - KAJI SENDIRI, Ipoh, Perak.

Anonymous said...

Harap anak you dilahirkan gay nanti, baru saudara pengarang tau ini bukan kehendak golongan ini

Anonymous said...

ko cari la adik beradik sedara mara ko yang ditakdirkan menerima ujian camni... ko kurung la dalam jamban 100 hari pun... ko ingat boleh berubah ke dia ?? dont act like a GOD.

Anonymous said...

cakap macam orang tak skolah.. akai tauk kat lutut..

Anonymous said...

aku harap anak aku..cucu kau..cicit kau..jadi gay

tak pun ko sendiri jadi gay

ko ingat ko sape? Nabi? ewww..please

org macam kau yang tak layak terima bantuan..kejis hipokrit

PROUD2BEGAY said...

u r juz one of the example....why people like us exist in this world..~!!!


to give the idea....on how narrow and shallow so called str8 people can be...~!!!

gay is not something that we can choose u idiot...~!!!
the very next time u gonna post ur article.....plz use ur god gifted brain...~!!

if u still believe in god dat is..~!!!

gay is something like a test from god to us....~!!!
and who are u to say that god is wrong then...???

and we are the sign from god for all of u people....sign of the end of the world..~!! (kiamat) so that u can be prepared...

and dat is a promise by god...
isnt it..???

u talked about god a lot....
u talked about religion a lot..
but i dont think u really understand what r u talking about..~!!!

pity ur soul..~!!

PROUD2BEGAY said...

u think if people can choose their path of life....

they gonna choose to end up like this...???

i dont think so u moron..~!!!

think again..~!!!

stinkysock said...

political milage gainer... lalang.. on one side talking bout abolish ISA.. at one point hogging for column in govt. propaganda newspaper... shame on u politician-wannabe

ANTISTR8 said...

ko tak tau ker yg sifat gay a dalah satu bentuk ujian pada manusia terpilih...???

ujian yg kami terima adalah lebih berat dari ujian2 yg lainnya...

ujian yg kami terima adalah ujian berbentuk jihad.....jihad melawan nafsu...~!!!

ko jahil...apa ko tau..???
yg ko tau hanya menyalak jer...~!!

ko bercakap pasal tuhan...
hanya ckp kosong...~!!!
walhal ko sendiri tak kenal saper tuhan ko.....

CR Rosmah Altantuya said...

Please accept and consider homosexuality as natural, either regarding these verses as obsolete in the context of modern society, or pointing out that the Quran speaks out against homosexual lust, and is silent on homosexual love

when I pray, I pray as a human being who wants to thank my creator - not as a gay or a straight man. But religion places a great stress on love and care not differentiating and discriminating…

AntiFirdausKhairi said...

gay tak perlu bantuan??

abis tu..yang dok hisap dadah (yg sememangnya hina jugak)..boleh beri bantuan lah..?

ko tu memang pemikiran sempit ler

mesti ko dulu penah kena reject ngan gay kan?

muka sendiri mcm bapok..ishh..

CR Rosmah Altantuya said...

Please accept and consider homosexuality as natural, either regarding these verses as obsolete in the context of modern society, or pointing out that the Quran speaks out against homosexual lust, and is silent on homosexual love

when I pray, I pray as a human being who wants to thank my creator - not as a gay or a straight man. But religion places a great stress on love and care not differentiating and discriminating…

mak esah tengkorak said...

sehina-hina manusia ialah mereka yang tak redha dengan ujian Allah SWT dan menipu, berpura-pura, hipokrit semata-mata ingin dipandang mulia di mata masyarakat.

sedajal-dajal manusia ialah manusia yang mengeji orang lain yang sedang menanggung ujian ilahi.

anwarina brahmin said...

no credit to this article sampah..

buat malu persatuan pelajar islam je...

insanbukannormal... said...

chosen one to be gay...

maybe today is ur day.. but wait until the moment so called gay term be with ur son, grandson or whteva generations frm u...i'll pray to GOD to show u the truth being gay is not sumthin tht we asked for.. for god sake hopefully it will effect ur whole family dignity regarding this..

aminn....

Anonymous said...

saudara,

cuba lepas ni siapkan satu artikel penuh ADA TAK DALAM QURAN YG TERANGKAN MENGAPA TUHAN BAGI KAMI ADA NALURI BEGINI?

KAMI TAK MINTA TAPI TUHAN YG BAGI..

TP KAMI TAK SALAHKAN TUHAN KERANA ITU UJIAN PADA KAMI..

BENAR YG MENYERUPAI PEREMPUAN ITU DILARANG.. TAPI DLM QURAN TAK CAKAP PULA JANGAN SEORANG LELAKI MENCINTAI LELAKI KAN?

JADI MANUSIA SPT KAMU TAK DE HAK NAK KUTUK KAMI..

KAMI TAK BUAT JENAYAH , RASUAH,

WEI... BEBUDAK AKADEMI PENGAJIAN ISLAM KAT UM TU PUN RAMAI GAY TAU TAK..

HANGIN AKU...!

*** ANTI ORG CAM KO YG BAJET BLEH MASUK SYURGA JE!!! ***

firdaus khairi said...

Terima kasih atas komen yang membina..

farah kuntilanak said...

well to all gays or str8, maybe mr firdaus just expressed the way he felt,...just leave him alone..

Anonymous said...

Setiap tahun saya masukkan RM20,000 ke dalam zakat. Penerimanya ialah orang miskin, tak kira sama ada dia lurus atau bengkok.

Buktinya di sini -

http://img172.imageshack.us/img172/1549/dsc03329ow0.jpg

Dan saya ialah salah seorang dari orang 'berpenyakit' dan 'barah' seperti yang saudara tulis.

Bagaimana dengan saudara, mampukah saudara menolong fakir seperti saya?

Anonymous said...

http://img172.imageshack.us/my.php?image=dsc03329ow0.jpg

Anonymous said...

kepada saudara pengarang blog nie....gay is not a cancer and an illness ok....you think that those who are gay choose to be gay??? you think that by having a girlfriend or wife makes you complete???how you react if you children are gay, your brother is a gay???jangan ikut sedap mulut jer nak cakap???please respect the right of others...kalo penagih, perogol bersiri ko nak bagi duit lah....golongan gay tak bagi duit lah.....pemikiran saudara pengarang sungguh sempit biarpun saudara pengarang lulusan universiti.....cuba saudara buka sedikit minda saudara......jangan nak mendiskrimanasi golongan gay nie

Saiful Bukhari said...

I'm very suprised to notice that many gays.. like to read mr firdaus blog.. Don't know why? Well, non of them really know what Islam all about.. They tried to make others believe that their condition is God's will and nothing to do with them. God create man and woman with diffrent traits. I believe all gays have a choice to be or not to be. If they refuse to follow their lust, then they are on the right course. By doing so..They actually follow their "fitrah" create by God.If this such bad habit is unavoidable, why Allah cursed this homosexuality in Quran . Indeed it is difficult to stop such bad habit (homosexual)but it is their responbility to change.. Shame on you gays to blame Allah for what you all have chose to be. This case is similar to a drug addict which cry for his bad life and blame god for making him addicted to drug as he is innocent and don't have any responblity towards his deeds... For all the gays.. Plz refer to any ustaz, seek their advise before you all make a silly statement.. and one more thing it is totally wrong to pray for others' bad...... Kalu sekalipun menyumbang tak perlu lah nak heboh.. lagipun Islam ajar buang perangai buruk dahulu itu lebih afdhal.. Ko akan dapat lebih banyak pahala kiranya menggunakan duit RM20000 itu untuk ubat masalah hati ko tue... Wallhualam.. wahai gays sekalian kalu korang rasa korang betul.. Saya anjurkan diadakan mubahalah.. Mai kita tgk apa pembalasan Allah pada orang-orang yang ingkar... To all gays you maybe muslim but you're not mu'min until you totally reject homosexuality and hate it as you hate to be thrown to hell...

pemerhati wanita yang rasional said...

semua gays yang ada kat sini..cakaplah guna akal bukan kepala lutut...jangan ayik salahkan orang lain je...ubahlah diri dulu baru cakap pasal Islam..bila orang lain tegur..marah....insaflah...cuba ubah ....jadilah lelaki sebenar..ramai sangat lelaki yang pupus sekarang ni....adalah misi sikit...fikirlah...timba ilmu agama lagi..jangan pandai cakap org lain tak tau agama kalau diri sendiri gay....takutlah kepada Allah..yang awak marah sangat kenyataan penulis ni apa hal...dia cuma luahkan pendapat itu hak masing2....amboi baru jadi gay dah nak marah....bila mati esok baru tau macam mana siksa kubur...kembalilah ke jalan yang diredhoi...

Anonymous said...

saya memang gay....minta maaflah atas kenyataan saya yang lain.....saya dah insaf.....

insanbukannormal said...

saya pun minta maaf jugak...jahat saya ni dok doa kat org lain jadi gay macam saya yang tak guna ni...

anwarina brahmin said...

saya pun minta maaf...saya tak reti nak tulis ape...

stinkysock said...

sorry for may bad moral

Anonymous said...

antistr8 and cr rosmah altantuya tu memang golongan I jugak..sebab tu kami marah sangat...maaflah beb...kami cakap guna kepala lutut je...Insya Allah..kami akan berubah....

Anonymous said...

mak esah tengkorak dengan antifirdaus pun geng aku gak...kami memang menegakkan benang yang basah je...sorry ler beb...hehe..kami main2 je..kami akan berubah satu hari nanti...kami takut siksa neraka...

proudtobegay said...

aku menyesallah..aku memang tak guna...gay tak membawa faedah...aku nak caro calon isteri yang baik...so aku kena berubah jugak....aku akan berubah...aku janji...aku takut mati...dalam kubur kena siksa

deqnie said...

kerana engakau insan terpilih untuk di uji... thats rite.. ALLAH tak uji kita kecuali sesuai dengan kemampuan kita... ALLAH juga takkan ubah sesuatu kaum tu melainkan kaum tu hendak mengubah kaum mereka... pintu taubat itu sentiasa terbuka. Doa banyak-banyak pada ALLAH, moga diberi kekuatan untuk jadi insan yang lebih baik... amin...so all the best! Moga diredhai ALLAH....amin

Anonymous said...

Islam itu lengkap. ape2 juga perkara yang sedang terjadi masa ini sudah ade penerangannyer secara lengkap dalam kalam Allah tu.n gay issue is one of it..naluri manusia memang compleks.payah nak diperkkatakan. tp, sebagai seorang Islam, ape2 pun yg kita nak buat kna pikir yg kita bkan nak idup kat sini jer.alam barzakh menanti pasti dan kt mane kita nak letak diri kita nie.think about it.naluri..hati..perasaan..its a gift from Allah.so, our life will be meaningful.but, there is also one most valuable gift that Allah give to us.."akal".everyone have it, so used it guys.gunakanlah akal kurniaan Ilahi 2 tok pikir tanda2 kebesaran Nya.berani ker korang nak tanggung akibatnyer nanti?????