Friday, January 9, 2009

Faham Iblis YAng Utama

Faham Iblisme (respon kepada http://hilmimadani.blogspot.com/2008/12/faham-iblis-pada-zionisme.html)

 

Sehingga ke saat ini , bumi Palestine terus di hujani peluru-peluru berpandu binatang Yahudi. Korban meningkat hari demi hari. Peluru yang menghujani bumi anbiya ini tidak mengenal siapa mangsanya samada orang tua, ibu mengandung, kanak-kanak mahupun jantina. Malahan kemusnahan kemanusiaan menjadi semakin kritikal. Israelterus mengganas tanpa mempedulikan bantahan dunia. Yahudi sudah tidak takut kepada siapa. Kebongkakkan dan kejahatan menguasai   rejim Zionis ini. Jelas faham iblisisme sangat menebal didalam jiwa mereka.  Jelas regim ganas yahudi mahu ideologi iblis yang mereka anuti menjadi faham iblis yang sempurna.

 

Saya pernah berbincang dengan sahabat saya . Saudara Hilmi Ramli ( beliau sangat kuat membaca) tentang apa yang diertikan dengan faham iblis. Menurut beliau faham iblis ini akan menjadai faham yang sempurna apabila kita memiliki sifat-sifat ini. Iaitu antarnya ialah sifat ujub.Mengapa sifat Ujub ?

  

Apabila kita menyorot kembali mengapa Iblis yang pada asalnya adalah makhluk yang mulia disisi Allah SWT menjadi makhluk yang derhaka dan dilaknat? Tidak lain tidak bukan kerana didalam dirinya timbul rasa Ujub. Merasa ajaib dengan didirinya sendiri. Daripada terdetik di sanubari maka ujub melahirkan rasa takbur dan akhirnya menyombongkan diri. Pada hal kesemua keistemewaan yang kita miliki hanyalah pinjaman daripada Allah SWT jua.

 

Itulah bahayanya faham iblis yang sempurna.

 

Yahudi menjadi kaum yang terkutuk apabila merasakan hanya merekalah yang mulia. Melihat bangsa lain sebagai al an’am (binatang) dan layak dibunuh. Sebab itulah tidak hairan kita melihat mereka melanyak umat Islam Palestine tanpa sifat peri kemanusiaan.    

 

Buat renungan kita semua. Yang mulia di Sisi Allah  bukanlah kerana Pangakat, Harta atapun Nama. Sesungguhnya Allah telah berfirman

 

“sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu disis Allah adalah orang yang paling taqwa dikalangan kamu”(surah al-Hujurat : 13)

 

FIRDAUS KHAIRI,

 


J-1-24-A JLN LP 7/4

Tmn Lestari Perdana Sek 7

43300
Bandar Putra
Permai, Selangor. 

1 comment:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!